Центральний апеляційний господарський суд у четвер задовольнив скаргу державного ПриватБанку щодо скасування судової заборони на повернення 245 АЗС від компаній, пов’язаних із колишніми власниками держбанку, повідомила пресслужба фінустанови в четвер.
“Весь цей час суди забороняли державному банку отримати контроль над своїм майном. Сторонні особи продовжували користуватися АЗС й отримувати прибуток. За цей час банк недоотримав понад 10 млрд грн лізингових платежів і не міг продати АЗС”, – наведено коментар його адвокатів в пресрелізі банку.
“Суборендарів багато, вони майже щороку змінювалися. Позивачів у таких справах, як правило, понад 50, вони постійно створюють причини, через які судове засідання навіть не могло відбутися…”, – додали адвокати.
За їхніми словами, судове рішення знімає всі заборони і відновлює право ПриватБанку розпоряджатися власним майном.
У держбанку нагадали, що Приват іще у 2016 році перед націоналізацією перевів собі на баланс 248 АЗС шляхом звернення стягнення на предмети іпотеки на виконання вимог регулятора – Нацбанку. Уточнюється, що ПриватБанк зобов’язувався поліпшити якість кредитного портфеля.
“Поставивши АЗС на баланс… банк під керівництвом колишнього менеджменту одразу передав їх у фінансовий лізинг компаніям з орбіти групи “Приват”, уклавши 22 договори лізингу з 15 лізингоотримувачами. А ті, зі свого боку, передали АЗС у суборенду іншим компаніям тієї самої групи”, – пояснюється в повідомленні пресслужби банку.
Згідно з думкою юристів фінустанови, первісну постановку на баланс з подальшим переданням у лізинг було здійснено з порушеннями законодавства.
Як повідомили в держбанку, погашення лізингових платежів відбувалося за типовою для групи Ігоря Коломойського схемою.
“…у перші роки сплачували тільки відсотки, згодом додавали основну суму. Водночас оцінка під час передання АЗС на баланс банку була суттєво завищеною. Зрештою, з 2018 року боржники скоротили лізингові платежі, а згодом припинили їх зовсім”, – пояснили у фінустанові.
У 2019-2020 роках Приват розпочав процес розірвання цих договорів і повернення АЗС під свій контроль у зв’язку з невиконанням умов отримувачами фінлізингу. У такий спосіб банк майже три роки не мав у розпорядженні 245 АЗС, які раніше були поставлені на його баланс.